Dersin Adı | Klinik Öngörüşme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CPSY 514 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında danışanı yardım aramaya yönlendiren sorunların doğasını anlama, danışanın olası tanısı hakkında bilgi edinme, danışan için uygun olacak tedaviye karar verme veya yönlendirme amacıyla kişiden ilgili bilgileri toplama amacıyla yapılan öngörüşme süreciyle ilgili bilgiler aktarılacaktır. Bu ders sonunda öğrencilerin etkin dinleme ve gözlem yapma, ilişki kurma, tanıya özgü sorgulamada bulunma, kişisel öykü alma, görüşmeyi tanı kapsamında şekillendirme ve görüşme raporu yazma becerilerinin gelişmesi hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Etkin dinleme ve gözlem yapma, ilişki kurma, tanıya özgü sorgulamada bulunma, kişisel öykü alma, görüşmeyi tanı kapsamında şekillendirme ve görüşme raporu yazma becerilerinin gelişmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öngörüşmeyi Başlatma ve Tanıtma | |
2 | Temel Şikâyetin Belirlenmesi ve Serbest Konuşma | Morrison, J. (2008). The First Interview, Third Edition. The Guilford Press, New York. Chapter 2 |
3 | Danışan ile Etkili İlişki Kurabilme: Rapport Kavramı | Morrison, J. (2008). The First Interview, Third Edition. The Guilford Press, New York. Chapter 2 |
4 | Öngörüşmeyi Yönetme Stratejileri | Morrison, J. (2008). The First Interview, Third Edition. The Guilford Press, New York. Chapter 4 |
5 | Hastalığın Tarihçesini Sorgulama ve Doğru Bilgi Edinme Stratejileri | Morrison, J. (2008). The First Interview, Third Edition. The Guilford Press, New York. Chapter 5 |
6 | Ara Sınav | |
7 | Danışanın Hisleri Hakkında Konuşma Yöntemleri | Morrison, J. (2008). The First Interview, Third Edition. The Guilford Press, New York. Chapter 7 |
8 | Kişisel ve Sosyal Tarihçe Alma Yolları | Morrison, J. (2008). The First Interview, Third Edition. The Guilford Press, New York. Chapter 8 |
9 | Öngörüşmede Hassas Konuların Konuşulması | Morrison, J. (2008). The First Interview, Third Edition. The Guilford Press, New York. Chapter 9 |
10 | Öngörüşmeyi Olumsuz Etkileyebilecek Faktörlerin Ele Alınması | Morrison, J. (2008). The First Interview, Third Edition. The Guilford Press, New York. Chapter 10 |
11 | Ruhsal Durum Değerlendirmesi-I: Davranışsal Boyutun Ele Alınması, Ruhsal Durum Değerlendirmesi-II: Bilişsel Boyutun Ele Alınması | Morrison, J. (2008). The First Interview, Third Edition. The Guilford Press, New York. Chapter 11 |
12 | Öngörüşmede Klinik İşaretlerin ve Semptomların İncelenmesi | Morrison, J. (2008). The First Interview, Third Edition. The Guilford Press, New York. Chapter 13 |
13 | Görüşmeyi Sonlandırma Sürecinin Ele Alınması ve Rol Alma Çalışmaları | Morrison, J. (2008). The First Interview, Third Edition. The Guilford Press, New York. Chapter 14 |
14 | Üçüncü Şahıslara Danışılması Gereken Noktaların Belirlenmesi ve Rol Alma Çalışmaları | Morrison, J. (2008). The First Interview, Third Edition. The Guilford Press, New York. Chapter 15 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Morrison, J. (2008). The First Interview, Third Edition. The Guilford Press, New York. ISBN: 978-1462529834 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 22 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 226 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler. | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır. | X | ||||
4 | Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular. | X | ||||
5 | Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir. | X | ||||
7 | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. | X | ||||
9 | İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar. | X | ||||
10 | Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur. | X | ||||
11 | Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
12 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
13 | Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest